måndag 7 februari 2011

inbiten fotbollsspelare, say what?

En måndag i April 2009

"Jag låg med dig för att jag var full, INTE för att du var rik."
Att rycka upp sig är lättare sagt än gjort. Men jag skall försöka. Madde var här förut och pussade på mig lite och det hjälpte. Dagen började väldigt bra och det kan vara orsaken till att jag faktist är rätt glad, träning var det som stor på programmet och det var vår första uteträning för året. Jag som inte har tränat fotboll ute på gud vet när skötte mig helt okej, om man bortser ifrån att jag faktist blev trött under uppvärmingen som bestod av 2 varv runt halvplan så gick det helt okej. Jag som faktist fasat lite över att komma igång igen, antagligen för att jag är rädd för att bli en inbiten fotbolls spelare igen. Frågan är varför man är rädd för att bli de. Skrev i ett tidigare inlägg att rutin är överskattat, jag tror att jag ändrar min åsikt och jag vill nästan påstå att rutin i livet is the shit. äta träna sova skolan äta träna sova skolan. Låter hemskt men ack så problemfritt och harmoniskt. För mycket fritid tär på ens krafter och man blir stressad för ingenting. Under flera veckors tid så har jag haft ett fruktansvärt "jag vill bli stor och mogen" sug. Lägenhet, ett jobb kanske en bebis och en snygg man. Det känns som att man har varit lika gammal i 10 år nu. Inte mycket som förändrats. Men jag antar att man får ta vara på tiden man har nu, även fast den ibland kan vara riktigt usel.
Pappa erbjöd sig att laga en romantisk middag för två i kväll och jag bangar inte, att det är pappa som står för de romantiska sällskapet är väll egentligen det enda felet. Han hade nog velat att jag var en yper snygg brunett och jag hade nog hellre sätt en lång, stor, brunögd, tatuerad, grekiskgud på stolen mitt imot. Men mat är mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar